Evenimentele saptamanii 20-26 septembrie 2010



Aproape 80% din copiii din şcoala primară studiau o limbă străină în 2008

În Uniunea Europeană, 79% din elevii din şcoala primară şi 83% din cei din ciclul secundar studiau o limbă străină, în 2008, şi, în ambele cazuri, engleza era prima limbă străină uzuală, indică un studiu publicat de Comisia Europeană.

Potrivit studiului, 10% din elevii din ciclul primar şi 39% din cel secundar învăţau o a doua limbă străină, şi cele mai frecvente erau franceza şi germana.

Cu ocazia manifestării European Day of Languages, marcată anual pe 26 septembrie, Eurostat publică informaţiile privind învăţarea unei limbi străine de către elevi în şcoală şi însuşirea unor cunoştinţe de limbă de către adulţi. Obiectivul general al acestui eveniment este de a conştientiza opinia publică în legătură cu importanţa învăţării unei limbi străine, de a promova diversitatea lingvistică şi culturală a Europei şi de a încuraja studierea de limbi străine de-a lungul vieţii în cadrul şi în afara şcolii.

Cele mai mari procente de elevi care studiau o limbă străină în şcoala primară în 2008 au fost înregistrate în Luxemburg şi Suedia /fiecare cu 100%/, urmate de Italia /99%/ şi Spania /98%/, şi cele mai mici au fost în Republica Irlanda /3%/, Olanda /32%/ şi Ungaria /33%/. Procentul elevilor din ciclul primar care studiază o a doua limbă străină a fost cel mai mare în Luxemburg /83%/ şi în Grecia /24%/.

Aproape toţi elevii din şcoala secundară din Republica Cehă, Franţa, Olanda, Finlanda şi Suedia studiau o limbă străină. Cele mai mici procente de elevi care studiau o limbă străină s-au înregistrat în Regatul Unit /32%/ şi Republica Irlanda /58%/. Însă peste 80% din elevii din ciclul secundar studiau o a doua limbă străină în Finlanda /92%/, Olanda /86%/ şi România /83%/.

În UE, în 2007, când au fost chestionaţi adulţi cu vârste cuprinse între 25 de ani şi 64 de ani să-şi evalueze nivelul de cunoştinţe la limba străină care o stăpânesc cel mai bine, doar 13% s-au declarat competenţi, 16% buni, 30% ca având cunoştinţe de bază şi 38% fără cunoştinţe de limbă străină.

Procentul celor care se consideră competenţi variază semnificativ de la o ţară membră la alta, cel mai mare fiind în Letonia /55%/, urmată de Slovenia /45%/ şi Slovacia /44%/, iar sub 10% s-a înregistrat în Franţa, România, Ungaria, Italia, Polonia, Bulgaria, Regatul Unit şi Republica Cehă.

Procentul celor care se declară ca fiind buni era cel mai mare în Suedia /40%/, Estonia şi Slovenia /fiecare cu 33%/, Finlanda şi Cipru /fiecare cu 32%/. Procente mai mici de 10% s-au înregistrat în România, Ungaria şi Bulgaria.

Sursa AGERPRES