Să înțelegem ce înseamnă Protecția Consumatorului



Centrul Europe Direct din cadrul Bibliotecii Județene ”Dinicu Golescu” Argeș a desfășurat o activitate de informare despre protecția consumatorilor cu elevii clasei a VIII-a A de la Școala Gimnazială „Adrian Păunescu” din Pitești.

În cadrul evenimentului, s-a pus accent pe protecția consumatorului și cum cetățenii pot să își exercite drepturile în acest sens.

După vizionarea reclamei ”Eu sunt cetățean european și am drepturi”, au fost inițiate discuții despre cum educarea şi informarea adecvată îi sunt necesare consumatorului pentru a alege în cunoştinţă de cauză şi a se transforma într-un consumator responsabil.

Tineri voluntari ai Centrului Europe Direct Argeș și elevi de la Școala Gimnazială „Adrian Păunescu” au susținut diverse prezentări depre Autoritatea Națională a Protecției Consumatorului, Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară, RAPEX (Sistemul de Alertă Rapidă pentru Produse Necomestibile Periculoase) și ECC-Net (Centrul Consumatorului European). Astfel, participanții au dobândit informații noi despre cum Autoritatea Națională Protecției Consumatorului participă, cu rol consultativ, la elaborarea strategiilor şi programelor naţionale privind protecţia consumatorilor, despre principalul obiectiv al sistemului RAPEX de a se asigura că doar produsele sigure sunt plasate în Piața Internaţională Europeană sau cum Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor este baza Uniunii Europene care acordă asistenţă în ceea ce priveşte siguranţa alimentaţiei.

Prin reliefarea activității unor instituții și agenții europene care oferă sprijin și suport consumatorilor, s-a ajuns la faptul cert conform căruia cetățenia activă reprezintă o componentă europeană ce trebuie luată în calcul de toți cetățenii atunci când le sunt afectate drepturile.