Ombudsmanul European – prezentare generală



Ombudsmanul European investighează plângerile legate de administrația defectuoasă în cadrul instituțiilor, organelor, oficiilor și agențiilor Uniunii Europene. Orice cetățean european, rezident sau o întreprindere ori asociație dintr-un stat membru poate depune o plângere la Ombudsman.

Această publicație a activității Ombudsmanului, conține cele mai importante realizări ale instituției pe anul 2012, precum și o prezentare a principalelor provocări și oportunități apărute.

Ombudsmanul a sprijinit în mod direct 22.000 de persoane, soluționându-se plângerile (2.442 de cazuri), răspunzând la întrebările lor (1.211) sau oferindu-le recomandări prin intermediul ghidului interactiv de pe site-ul instituției (19.281).

În acest material informativ regăsim subiecte despre numărul plângerilor și anchetelor înregistrate în anul 2012, ce măsuri a adoptat Ombudsmanul, ce instituții, organe și agenții sunt vizate de anchetele derulate, precum și la ce tip de administrare defectuoasă se referă anchetele.

Luxemburg: Oficiul pentru Publicații al Uniunii Europene, 2012.