Evenimentele saptamanii 28 iunie – 4 iulie 2010



Comisia Europeană lansează o campanie de informare a pasagerilor cu privire la drepturile lor

Comisia Europeană a lansat o campanie publicitară, desfăşurată în cele 23 de limbi oficiale din UE, prin care pasagerii vor beneficia de acces mai facil la informaţiile privind drepturile pe care le au atunci când călătoresc cu trenul sau cu avionul.

Deşi în ultimii ani Comisia a introdus reglementări pentru a asigura cetăţenilor care călătoresc pe calea aerului sau pe calea ferată standarde egale pe tot teritoriul Uniunii Europene, nu toţi pasagerii îşi cunosc încă drepturile. Pentru a remedia această situaţie, în aeroporturile şi gările din toate statele membre vor fi afişate postere cu drepturile pasagerilor.

Călătorii vor putea, de asemenea, să consulte broşuri distribuite gratuit şi informaţiile de pe website-ul conceput special în acest scop în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.

În cadrul campaniei de informare „Your Passenger Rights At Hand”, a fost lansat şi site-ul internet http://ec.europa.eu/passenger-rights. Cei care călătoresc pot afla de pe acest site care le sunt drepturile pentru fiecare mijloc de transport. Vor exista, de asemenea, broşuri şi postere care prezintă principalele drepturi ale pasagerilor, în toate spaţiile publice destinate acestora, de la gări până la aeroporturi.

Drepturile pasagerilor precizează despăgubirile şi serviciile la care cetăţenii au dreptul în cazul unor incidente în timpul călătoriei, de exemplu atunci când cursa le este anulată sau întârziată sau când bagajele le sunt pierdute sau deteriorate. Se garantează, de asemenea, drepturi egale pentru persoanele cu dizabilităţi sau mobilitate redusă.

În cazul în care un pasager călătorind cu trenul îşi continuă călătoria în pofida unei întârzieri, el are dreptul la compensaţie minimă de 25% din preţul biletului pentru întârzieri de la 60 la 119 minute şi de 50% din preţ pentru întârzieri de cel puţin 120 minute.

Compensaţia trebuie să fie plătită în cel mult o lună de la prezentarea cererii. Pasagerul nu are dreptul la compensaţii în anumite condiţii, de exemplu dacă anularea, întârzierea sau pierderea unei curse de legătură a fost cauzată de circumstanţe pe care compania nu le-a putut evita.

Sursa Agerpres