Saptamana europeana a IMM-urilor 2010



Săptămâna europeană pentru IMM-uri din 2010 va avea loc de la 25 mai la 1 iunie şi are drept scop:
– Să furnizeze informaţii cu privire la ceea ce Uniunea Europeană şi autorităţile naţionale, regionale şi locale oferă ca sprijin pentru micro, mici şi mijlocii;
– Promovarea spiritului antreprenorial, pentru ca mai mulţi oameni, şi, în special cei mai tineri, să ia în mod serios în considerare a deveni un antreprenor ca o opţiune de carieră;

Această săptămână acordă recunoaşterea antreprenorilor pentru contribuţia lor la bunăstarea Europei, locuri de muncă, inovare şi competitivitate.

Săptămâna Europeană IMM-urilor este coordonată de către Comisia Europeană, Direcţia Generală pentru Întreprinderi şi Industrie ca una dintre măsurile de punere în aplicare a Principiului 1 din Small Business Act, care prevede că „UE şi statele membre ar trebui să creeze un mediu în care antreprenorii şi întreprinderile familiale să poată prospera şi spiritul antreprenorial este recompensat „.

În 2009, peste 1.200 de evenimente naţionale, regionale şi locale au avut loc în diverse locaţii, ca parte din Săptămâna europeană a IMM-urilor, şi care au abordat o gamă largă de teme:
– de la o conferinţă despre managementul eficient al inovaţiei al IMM-urilor în Barcelona, Spania, la zilele informative despre ajutoarele oferite IMM-urilor în Liubliana, Slovenia;
– de la o competiţie educaţională în ceea ce priveşte antreprenoriatul în Tours, Franţa, la liderii regionali ai competiţiei inovaţiei în Torun, Polonia;
– de la un seminar despre întreprinzătorii femei în dezvoltarea Valoniei, Belgia, la mentori în formarea pentru o mai bună integrare a începătorilor tineri din Luxemburg;
– de la o Zi Europeană a Antreprenoriatului în Bitola, Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, la un atelier despre Erasmus pentru tinerii antreprenori în Udine, Italia.

Săptămâna europeană a IMM-urilor 2010 este o campanie pan-europeană care are loc în 37 de ţări participante prin evenimente şi activităţi.

Evenimente vor fi organizate la nivel naţional, regional sau local de către organizaţiile de afaceri, furnizori de sprijin pentru întreprinderi, precum şi de către autorităţile naţionale, regionale şi locale din ţările participante. Aceste evenimente ar trebui să fie, de asemenea, o oportunitate pentru IMM-urile existente, de a împărtăşi experienţele lor şi de a-şi dezvolta în continuare afacerile lor.