Platformele și motoarele de căutare online foarte mari urmează să își publice primele rapoarte privind transparența în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale



Ca parte a obligațiilor lor în materie de transparență în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, platformele online foarte mari și motoarele de căutare online foarte mari desemnate urmează să își publice primele rapoarte privind transparența – iar unele dintre ele au făcut-o deja. Primele șapte platforme și-au publicat deja rapoartele, iar restul trebuie să facă acest lucru până la 6 noiembrie. Aceste prime șapte platforme sunt Amazon, LinkedIn, TikTok, Pinterest, Snapchat, Zalando și Bing.

Raportul privind transparența, împreună cu o bază de date a Comisiei privind expunerile de motive, precum și cu cerințele suplimentare pentru serviciile desemnate, cum ar fi viitorul acces la date pentru cercetători, vor asigura transparența și responsabilizarea în ceea ce privește moderarea conținutului online – în beneficiul cetățenilor, al cercetătorilor și al autorităților de reglementare. Acest lucru va contribui în mod semnificativ la controlul public și la asumarea răspunderii.

Detalii în comunicatul de presă.