Date limita depunere proiecte – Octombrie 2010



14 oct 2010 – Granturile Consiliului European pentru Cercetare (CEC)

Granturile Consiliului European pentru Cercetare (CEC) sunt oferite pentru a sprijini cercetatorii pentru derularea de proiecte de succes.
Consiliul European pentru Cercetare este o initiativa europeana de finantare, menita sa ii sprijine pe cei mai buni oameni de stiinta, ingineri si invatati din Europa. Mandatul sau este de a incuraja cercetarea de nivel inalt din Europea printr-o schema competitiva de finantare si de a sprijini cercetarea de succes si inovatoare din toate domeniile, pe baza excelentei academice.

Exista doua tipuri de granturi:
1. Grantul CEC pentru cercetatorii independenti la inceput de cariera (Grantul CEC de inceput) sprijina cercetatorii/ coordonatorii de cercetare care sunt pe punctul de a-si realiza o echipa de cercetare si de a derula cercetari independente in Europa. Schema de granturi se adreseaza cercetatorilor promitatori care au dovedit ca au potential si devina cercetatori coordonatori independenti. Va sprijini crearea de echipe de cercetare si va contribui la intarirea celor care sunt deja create.

Pe scurt:
Propunerea de cercetare: munca de cercetare de pionierat, in orice domeniu stiintific si ingineresc si bursa.
Cercetatori primari: candidati de orice nationalitate, care au obtinut doctoratul (sau echivalentul acestuia) in urma cu cel putin 3 ani, dar nu cu mai mult de 8 ani in urma fata de momentul apelului. O perioada mai mare poate fi acceptata in cazuri bine justificate.
Organizatie gazda: institutie de cercetare recunoscuta legal, publica sau privata, din statele membre sau statele asociate. Statele asociate sunt: Albania, Bosnia si Hertegovina, Croatia, Islanda, Israel, Insulele Feroe, Liechtenstein, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Norvegia, Muntenegru, Serbia, Elvetia si Turcia.

Finantare: pana la 2.0 M per grant
Durata: pana la 5 ani

Apel pentru candidaturi: publicat anual in timpul verii (de obicei la sfarsitul lui iulie), cu datele limita in timpul toamnei

2. Grantul CEC pentru cercetatorii avansati (Grantul CEC avansat) incurajeaza si sprijina proiectele de cercetare inovative, de excelenta, derulate de cercetatori / investigatori avansati din statele membre sau statele asociate. Schema de finantare completeaza granturile pentru cercetatorii incepatori, adresandu-se cercetatorilor care sunt deja cunoscuti pentru faptul ca sunt independeti in munca lor.

Pe scurt:
Propunerea de cercetare: munca de cercetare de pionierat, in orice domeniu stiintific si ingineresct si bursa
Cercetator avansat: candidati de orice nationalitate, independenti din punct de vedere stiintific si care au in spate lucrari recente care ii califica drept lideri in domeniile de cercetare alese
Organizatie gazda: institutie de cercetare recunoscuta legal, publica sau privata, din statele membre sau statele asociate. Statele asociate sunt: Albania, Bosnia si Hertegovina, Croatia, Islanda, Israel, Insulele Feroe, Liechtenstein, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Norvegia, Muntenegru, Serbia, Elvetia si Turcia.
Finantare: pana la 3.5 M per grant
Durata: pana la 5 ani
Apel pentru candidaturi: publicat anual toamna, cu datele limita in timpul primaverii

Cum sa candidati
O cerere de finantare CEC trebuie sa fie trimisa de un singur cercetator / investigator primar, cu sprijinul si in numele institutiei gazda. Poate fi trimisa numai ca raspuns la un apel deschis pentru candidaturi, prin Serviciul Electronic de Trimitere a Candidaturilor.

Luati legatura cu punctul national pentru mai multe detalii:
http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.ncpList


Date limita

  • Grantul CEC pentru incepatori: 14/10/2010, 19/11/2010, 24/11/2010
  • Actiunile de coordonare si sprijin
  • Grantul CEC avansat pentru stiinte fizice si inginerie: 09/02/2011
  • Grantul CEC avansat pentru stiinte sociale si umaniste: 06/04/2011
  • Grantul CEC avansat pentru stiintele vietii: 02/11/2010, 10/03/2011

Documente

European Research Council (ERC) Grants
http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.overView&topicID=118

Contact

European Research Council – National Contact Points (ERC NCPs)
http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.ncpList.

15 oct 2010 – Erasmus Mundus (2009-2013)

Erasmus Mundus este un program de cooperare care vizeaza dezvoltarea calitatii invatamantului superior european si promovarea sa la nivel mondial. Bazandu-se pe succesul programului Erasmus (cunoscut mai ales prin bursele de mobilitate oferite studentilor), Erasmus Mundus incurajeaza colaborarea intre institutii de invatamant superior, cadre didactice, studenti si cercetatori din spatiul UE si din afara lui.

Obiectivul general al programului Erasmus Mundus este promovarea invatamantului superior european, imbunatatirea si sporirea perspectivelor profesionale ale studentilor, precum si promovarea intelegerii interculturale prin cooperarea cu tarile terte, in conformitate cu obiectivele politicii externe a Uniunii Europene, in vederea contributiei la dezvoltarea durabila a tarilor terte in domeniul invatamantului superior.

In cadrul programului Erasmus Mundus se ofera sprijin pentru

  • crearea unor programe masterale sau doctorale de calitate la implementarea si derularea carora pot participa cadre didactice, cercetatori si studenti din Europa si tari partenere
  • dezvoltarea unor parteneriate universitare intre institutii din Europa si din state terte.

In cadrul programului pot fi oferite burse pentru studentii (europeni sau non-europeni) care doresc sa urmeze programele masterale sau doctorale derulate ca parte a unui proiect Erasmus Mundus, ca si pentru cercetatori din state terte care doresc sa petreaca o perioada de studiu/cercetare in una sau mai multe universitati europene. De asemenea, cadrele didactice si cercetatorii europeni pot beneficia de stagii de predare/studiu/cercetare in universitati din state terte

Programul are un buget total de 470 milioane EUR pentru Actiunile 1 si 3 si 460 milioane EUR pentru Actiunea 2, pentru perioada 2009-2013.
Tari eligibile

  • Coordonare: Statele Membre UE, EFTA/EEA (Islanda, Norvegia si Lichtenstein), Turcia, Balcanii de Vest (Albania, Bosnia Hertegovina, Croatia, Kosovo, FRY Macedonia, Muntenegru, Serbia) si Elvetia.
  • Participare (parteneri) : toate celelalte state

Programul este administrat de catre Agentia Exectiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura, sub supervizarea Comisiei Europene. La nivelul fiecarui stat participant exista o Structura Nationala de informare si sprijin pentru potentialii candidati si pentru beneficiarii proiectelor Erasmus Mundus. Lista structurilor nationale Erasmus Mundus o gasiti la adresa:

http://ec.europa.eu/education/erasmus-mundus/doc1515_en.htm

Structura Erasmus Mundus

Actiunea 1: implementarea unor programe comune de master (1A) sau doctorat (1B) si finantarea activitatilor de mobilitat

Actiunea 2: Parteneriate Erasmus Mundus

Actiunea 3: Promovarea invatamantului superior european

Documente

Study in Europe
http://ec.europa.eu/education/study-in-europe

Erasmus Mundus (2009-2013)
http://ec.europa.eu/education/external-relation-programmes/doc72_en.htm

Erasmus Mundus (2009-2013) – Programme Guide
http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/funding/2010/call_eacea_22_10_en.php

Contact

DG EAC B.6 – Erasmus Mundus
DG Education and Culture
European Commision
200 rue de la Loi
B-1049 Brussels
Fax: 32 2 295 57 19
Email: EACEA-Erasmus-Mundus@ec.europa.eu
http://ec.europa.eu/education/programmes/mundus/index_en.html

ANPCDEFP – Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale
Calea Serban Voda 133, etaj 3, Sector 4
Romania
RO-040205 Bucuresti
Tel: +40 21 201 07 00; 312 11 87
Fax: +40 21 312 16 82
Email: agentie@anpcdefp.ro
http://www.anpcdefp.ro/
Monica Calota

15 oct 2010Stagii la Parlamentul European pentru persoanele cu dizabilitati

Parlamentul European ofera stagii platite pentru persoanele cu dizabilitati. Aceste stagii se adreseaza atat absolventilor de studii superioare, cat si celor care au calificari sub acest nivel. Programul ofera stagii platite de 5 luni pentru persoanele cu dizabilitati si se desfasoara in paralel cu alte optiuni de stagiu si vizite de studiu la Secretariatul Parlamentului European.

Principalul scop al programului este de a oferi unor persoane cu dizabilitati o experienta de lucru semnificativa, ca stagiar la Parlamentul European, dandu-le sansa de a se familiariza cu activitatile acestei institutii.

Obiectivele aditionale sunt:

  • sa puna in practica principiile Parlamentului European de sanse egale, prin sprijinirea persoanelor care au dizabilitati sa acumuleze experienta profesionala si sa isi mareasca sansele pentru o viitoare angajare;
  • sa se contribuie la mediul cultural si ocupational al Parlamentului European, prin exemplul pozitiv pe care acesti stagiari il vor oferi, cat si prin contributia lor;
  • sa se atraga atentia, printre membrii Parlamentului, asupra dizabilitatilor, in acest fel fiind inlaturate rezervele si temerile care ar putea constitui obstacole in calea integrarii persoanelor cu dizabilitati.

Candidatii pentru acest program de stagii platite trebuie:

  • sa fie cetateni ai unui stat membru UE sau ai unui stat candidat;
  • sa aiba peste 18 ani;
  • sa cunoasca la perfectie una dintre limbile oficiale ale UE si sa cunoasca bine si o a doua;
  • sa nu fi beneficiat de nici un alt stagiu platit, sa nu fi fost angajat, mai mult de patru saptamani la rand, intr-o institutie europeana, sau sa fi lucrat, contra cost, mai mult de patru saptamani consecutive, pentru un membru sau un grup politic al Parlamentului European;
  • sa demonstreze ca au o dizabilitate. Bursa lunara pentru stagiari este de 1119.37 Euro. Celelalte cheltuieli ale stagiarului, legate direct de dizabilitatea sa, pot fi acoperite pana la maximum 50% din valoarea bursei lunare. Daca este cazul, stagiarilor li se vor asigura, la locul de munca, toate conditiile pentru a-i ajuta sa indeplineasca sarcinile pe care le au.

Date limita:

  • 15 octombrie (pentru perioada 1 martie – 15 septembrie)
  • 15 mai (pentru perioada 1 octombrie – 15 martie)

Documente

Pilot programme of traineeships for people with a disability – Information, Rules, Application
http://www.europarl.europa.eu/parliament/public/staticDisplay.do?id=147&pageRank=4&language=EN

Description of the pilot programme on traineeships for people with a disability
http://www.europarl.europa.eu/pdf/traineeships/traineeship_programme_disability_en.pdf

Contact

European Parliament – Traineeship Office
KAD Building, Office 2C007
European Parliament
L- 2929 Luxembourg
Tel: +352 4300 3697
Fax: +352 43 00 248 82
Email: stages@europarl.europa.eu
http://www.europarl.europa.eu/parliament/public/staticDisplay.do?id=147

18 oct 2010 – Granturi ale Parlamentului European pentru proiecte de comunicare

Directoratul General pentru Informare al Parlamentului European a lansat un apel la candidatura pentru finantarea proiectelor eligibile. Scopul este de a oferi informatii relevante si de actualitate cetatenilor europeni despre Parlamentul European, rolul sau, modul de functionare, dar si sa le ofere cetatenilor o platforma prin care sa ridice in discutie lucruri de interes pentru ei.

Unul dintre obiectivele cheie este de a creste gradul de constientizare cu privire la rolul Parlamentului European, modul de lucru si pozitiile pe care le adopta, in randul a doua grupuri tinta de audienta:

  • mass-media, presa vizuala, radio si televiziune; mass-media nationala, regionala si locala in statele membre
  • publicul larg si formatorii de opinie (asociatii, societatea civila, reprezentanti alesi la nivel local etc.).Pentru 2008, o atentie speciala se va acorda:
  • celei de-a 50-a aniversari a Adunarii Parlamentului European si rolului si functionarii  Parlamentului European sau
  • Anul european al dialogului intercultural

    Exista 3 teme specifice in cadrul temelor centrale:
    1. Programe de televiziune
    2. Programe radio
    3. Website-uri

Cititi mai multe detalii aici:

http://www.europarl.europa.eu/tenders/subventions_call_proposal_2010.htm

Parlamentul European are Birouri de Informare in capitala fiecarui stat membru, precum si cinci birouri satelit. Aceste birouri vor fi implicate indeaproape si vor urmari proiectele aprobate spre finantare de catre DG Informare. Reprezentantii birourilor vor fi invitati sa participe ori de cate ori este posibil la dezbateri sau evenimente si vor fi tinuti la curent cu datele si orele la care au loc transmisiuni televizate.

Candidatii trebuie sa fie legal infiintati intr-unul din cele 27 de state membre UE. Proiectele trebuie sa fie non-comerciale si sa nu aduca profit beneficiarului.

Contacteaza Biroul Parlamentului European din tara ta pentru informatii suplimentare.

Apelul la candidaturi:

http://www.europarl.europa.eu/tenders/subventions_call_proposal_2010.htm

Documente

European Parliament: Call for proposals/Tenders
http://www.europarl.europa.eu/tenders/invitations.htm

Call for proposals for projects eligible for financial support from the European Parliament
http://www.europarl.europa.eu/tenders/subventions_call_proposal_2011.htm

Contact

Biroul de Informare al Parlamentului European in Romania
Strada Vasile Lascar nr. 31, et.1
Sector 2
RO – 020492 Bucuresti
Tel: + 40 21 405 0880 / 305 7986
Fax: + 40 21 405 0886 / 315 7929
Email: epbucarest@europarl.europa.eu
http://www.europarl.ro

31 oct 2010 – Stagii de pregatire la Oficiul pentru Armonizare pe Piata Interna (OHIM) – Marci inregistrate si Designuri

OHIM organizeaza de doua ori pe an stagii de cinci luni pentru tinerii licentiati. Aceste stagii constituie o experienta de munca intr-unul din serviciile OHIM. Ele incep la 1 februarie (stagiu de primavara) si 1 septembrie (stagiu de toamna), in fiecare an.

Aceste stagii permit stagiarilor:

  • formarea in domeniul proprietatii industriale si mai concret in domeniul dreptului marcilor inregistrate;
  • completarea si aplicarea cunostintelor dobandite in cursul studiilor sau vietii profesionale;
  • dobandirea unor cunostinte practice privind functionarea Oficiului si o experienta personala prin contactele stabilite in munca de fiecare zi.

Principalele domenii de activitate ale OHIM sunt urmatoarele:
a) proprietatea industriala: marci inregistrate; litigii; apeluri; design; cooperare tehnica internationala.
b) alte domenii, in special: finante si tehnologia informationala.

Stagiarii au dreptul la o bursa lunara, stabilita anual, luand in calcul si restrictiile bugetare. Valoare bursei va fi publicata anual pe site-ul programului. Stagiarii care isi termina contractul mai devreme vor trebui sa ramburseze partea grantului pentru perioada in care nu au lucrat.

Pentru a fi eligibili, candidatii trebuie:

  • sa fie cetateni ai statelor membre ale Comunitatilor Europene si statelor candidate. Totusi, un numar limitat de candidati din tarile terte poate fi acceptat.
  • sa aiba o diploma universitara, care sa dovedeasca terminarea unui ciclu complet de studiu sau, in cazul stagiarilor care sunt in ultimul an de studii, un atestat oficial de la universitate cu notele obtinute;
  • sa aiba experienta initiala
  • sa cunoasca foarte bine una dintre limbile oficiale ale Comunitatilor Europene si satisfacator o alta; una dintre aceste limbi trebuie sa fie o limba a OHIM (spaniola, germana, engleza, franceza, italiana). Pentru candidatii din tarile asociate si tarile terte se cere cunoasterea foarte bine a uneia dintre limbile OHIM.

Date limita:

  • 31 martie (pentru stagiul de primavara)
  • 31 octombrie (pentru stagiul de toamna)

Documente

General Information about Traineeships at the OHIM: guidelines, application forms and official Decision ADM-02-07
http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/traineeships.en.do#02

Contact

OHIM – Office for Harmonization in the Internal Market (Trade marks and Designs)
Bureau de stages
Avenida de Europa, 4
E-03008 Alicante
Tel: +34 965139153 + 34 96 513 9100
Fax: +34 965 139159
Email: Bureau.Stages@oami.europa.eu
http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/index.en.do