Date limita depunere proiecte – Aprilie 2010



1 aprilie 2010 – Fundatia Europeana pentru Tineret – Finantare pentru activitati internationale de tineret

 

Fundatia Europeana pentru Tineret (EYF) este o institutie fondata de Consiliul Europei pentru a oferi sprijin financiar activitatilor europene de tineret. EYF incurajeaza cooperarea intre tinerii din Europa prin acordarea unui sprijin financiar pentru activitatile de tineret care servesc la promovarea pacii, intelegerii si cooperarii in spiritul respectului pentru drepturile omului, democratiei, tolerantei si solidaritatii.

 

EYF ofera sprijin financiar urmatoarelor tipuri de activitati intreprinse de ONG-uri sau retele de tineret sau de alte ONG-uri implicate in domenii relevante pentru politica si activitatea de tineret a Consiliului Europei:

  • activitati educative, sociale, culturale si umanitare cu caracter european;
  • activitati care urmaresc consolidarea pacii si cooperarii in Europa;
  • activitati menite sa promoveze stransa cooperare si mai buna intelegere intre tinerii din Europa, in special prin dezvoltarea schimbului de informatii;
  • activitati menite sa stimuleze ajutorul reciproc in Europa si in tarile dezvoltate in scopuri culturale, educative si sociale;
  • studii, cercetare si documentare pe probleme de tineret.

 

EYF poate finanta urmatoarele operatiuni:

A. Intalniri internationale pentru lideri de tineret (Categoria A) – inclusiv seminarii, conferinte, workshop-uri, tabere, festivaluri etc. EYF va suporta / finanta pana la doua treimi din costul total.

 

B. Activitati de tineret altele decat intalnirile (Categoria B) – pe langa intalniri, tipurile de activitati de tineret eligibile pentru sprijinul financiar al EYF sunt: studiile, proiectele de cercetare si realizarea de materiale informative si documentare pe probleme de tineret. De exemplu:

  • publicatii specializate (cum ar fi manuale de training);
  • buletine sau reviste produse de organizatii/retele internationale de tineret;
  • campanii de informare;
  • expozitii si producerea de materiale audio-vizuale etc.;
  • dezvoltarea de site-uri sau productii de CD-ROM-uri;
  • realizarea de afise si autocolante;
  • proiecte de cercetare pe teme privind tineretul.

 

In aceeasi categorie, EYF poate, de asemenea, finanta vizite de studiu care sa permita organizatiilor/retelelor de tineret sa stabileasca noi contacte in Europa si, astfel, sa-si extinda parteneriatele si sa dezvolte cooperarea.

 

C. Administrarea organizatiilor si retelelor internationale de tineret (Categoria C) – Fundatia Europeana pentru Tineret poate sa acorde, anual, organizatiilor sau retelelor internationale neguvernamentale de tineret o contributie financiara care sa acopere o parte a costurilor generale administrative implicate in derularea activitatilor acestora la nivel european.

Fundatia poate, de asemenea, sa contribuie la costurile administrative ale organizatiilor si retelelor internationale neguvernamentale de tineret, pe o perioada maxima de trei ani, pentru a le ajuta sa infiinteze o structura europeana (Categoria C bis).

 

D. Proiecte pilot (Categoria D) – intalniri sau activitati de tineret care sa contribuie in mod special la atingerea obiectivelor prioritare ale Consiliului Europei. Verificati care sunt prioritatile pentru 2010. Categoria D-HRE reprezinta un proiect pilot care se concentreaza in mod special pe Educatia Drepturilor Omului (HRE – Human Rights Education), ca parte integranta a Programului Youth al Consiliului Europei pe educatia drepturilor omului.

 

Candidatii trebuie sa reprezinte fie o organizatie sau retea internationala neguvernamentala de tineret, o organizatie sau retea neguvernamentala de tineret nationala sau locala, fie structuri neguvernamentale implicate in activitatea de tineret, din statele membre ale Consiliului Europei. Lista tarilor membre poate fi accesata la adresa:

http://www.coe.int/T/e/com/about_coe/member_states/default.asp

 

 

Date limita:

Pentru Categoria C, data limita a fost 1 februarie a anului in curs

Pentru Categoriile A si B, datele limita sunt 1 aprilie – pentru activitati in cadrul Categoriei A si B ale EYF care au loc intre 1 ianuarie si 30 iunie ale anului urmator; si 1 octombrie – pentru activitati in cadrul categoriei A si B ale EYF care au loc intre 1 aprilie si 31 decembrie ale anului urmator.

Pentru Categoria D, nu exista fixate date limita pentru aplicatiile vizand proiectele pilot sau pentru aplicatiile initiale (ad hoc) catre EYF, ele putand fi depuse oricand. Cu toate acestea, conform deciziei Comitetului de Programare a Activitatilor de Tineret (organul decizional), toate aplicatiile ad hoc, inclusiv proiectele pilot, trebuie trimise cu trei luni inainte de inceperea activitatilor, pentru o evaluare adecvata a propunerilor.

 

Documente

 

How to apply for a grant from the EYF – Category C: Administration of international non-governmental youth organisations and networks

http://www.eyf.coe.int/fej/portal/media-type/html/user/anon/page/How_to_grantC

 

How to apply for a grant from the EYF- Category A: International youth meetings for youth leaders

http://www.eyf.coe.int/fej/portal/media-type/html/user/anon/page/How_to_grantA

 

How to apply for a grant from the EYF- Category B: Youth activities other than meetings

http://www.eyf.coe.int/fej/portal/media-type/html/user/anon/page/How_to_grantB

 

How to apply for a grant from the EYF- Category D: Pilot projects

http://www.eyf.coe.int/fej/portal/media-type/html/user/anon/page/How_to_grantD

 

Contact

EYF European Youth Foundation

Directorate of Youth and Sport

Council of Europe

30 rue Pierre de Coubertin

F-67000 Strasbourg

Tel: +33 3 88 41 20 19

Fax: +33 3 90 21 49 64

Email: eyf@coe.int

http://www.eyf.coe.int/fej/

 

Biroul de Informare al Consiliului Europei la Bucuresti / Information Office of the Council of Europe in Bucharest

Str. Alexandru Donici nr. 6, Sector 2

RO – 020478 Bucuresti

Tel: +4 021 211 68 10

Fax: +4 021 211 99 97

Email: info.office@coe.ro

http://www.coe.ro

Mariana Nitelea

 

7 aprilie 2010 – Granturile Consiliului European pentru Cercetare (CEC)

 

Granturile Consiliului European pentru Cercetare (CEC) sunt oferite pentru a sprijini cercetatorii pentru derularea de proiecte de succes.

Consiliul European pentru Cercetare este o initiativa europeana de finantare, menita sa ii sprijine pe cei mai buni oameni de stiinta, ingineri si invatati din Europa. Mandatul sau este de a incuraja cercetarea de nivel inalt din Europea printr-o schema competitiva de finantare si de a sprijini cercetarea de succes si inovatoare din toate domeniile, pe baza excelentei academice.

 

Exista doua tipuri de granturi:

1. Grantul CEC pentru cercetatorii independenti la inceput de cariera (Grantul CEC de inceput) sprijina cercetatorii independenti (numiti si “investigatori” sau “investigatori primari” – IP), care sunt la inceputul carierei, indiferent de nationalitatea lor, fie ca stau sau se muta in statele membre UE sau in statele associate. Acestia ar trebui sa fie la faza de inceput sau de consolidare a echipei lor independente de cercetare sau, in functie de domeniu, a programului lor de cercetare.

 

Pe scurt:

Propunerea de cercetare: munca de cercetare de pionierat, in orice domeniu stiintific si ingineresct si bursa

Cercetatori primari: candidati de orice nationalitate, care au obtinut doctoratul (sau echivalentul acestuia) in urma cu cel putin 3 ani, dar nu cu mai mult de 8 ani in urma fata de momentul apelului

Organizatie gazda: institutie de cercetare recunoscuta legal, publica sau privata, din statele membre sau statele asociate. Statele asociate sunt: Albania, Croatia, Islanda, Israel, Liechtenstein, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Norvegia, Muntenegru, Serbia, Elvetia si Turcia.

Finantare: pana la 2.0 M per grant

Durata: pana la 5 ani

Apel pentru candidaturi: publicat anual in timpul verii (de obicei la sfarsitul lui iulie), cu datele limita in timpul toamnei

 

2. Grantul CEC pentru cercetatorii avansati (Grantul CEC avansat) incurajeaza si sprijina proiectele de cercetare inovative, de excelenta, derulate de cercetatori / investigatori avansati din statele membre sau statele asociate. Schema de finantare completeaza granturile pentru cercetatorii incepatori, adresandu-se cercetatorilor care sunt deja cunoscuti pentru faptul ca sunt independeti in munca lor.

 

Pe scurt:

Propunerea de cercetare: munca de cercetare de pionierat, in orice domeniu stiintific si ingineresct si bursa

Cercetator avansat: candidati de orice nationalitate, independenti din punct de vedere stiintific si care au in spate lucrari recente care ii califica drept lideri in domeniile de cercetare alese

Organizatie gazda: institutie de cercetare recunoscuta legal, publica sau privata, din statele membre sau statele asociate. Statele asociate sunt: Albania, Croatia, Islanda, Israel, Liechtenstein, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Norvegia, Muntenegru, Serbia, Elvetia si Turcia.

Finantare: pana la 3.5 M per grant (de obicei, pana la 2.5 M per grant)

Durata: pana la 5 ani

Apel pentru candidaturi: publicat anual toamna, cu datele limita in timpul primaverii

 

Cum sa candidati

O cerere de finantare CEC trebuie sa fie trimisa de un singur cercetator / investigator primar, cu sprijinul si in numele institutiei gazda. Poate fi trimisa numai ca raspuns la un apel deschis pentru candidaturi, prin Serviciul Electronic de Trimitere a Candidaturilor.

 

Luati legatura cu punctul national pentru mai multe detalii:

http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.ncpList

 

Date limita

Grantul CEC pentru incepatori: a fost 28/10/2009, a fost 18/11/2009, 09/12/2009.

Actiunile de coordonare si sprijin se termina in 2009.

Grantul CEC avansat pentru stiinte fizice si inginerie: 24/02/2010

Grantul CEC avansat pentru stiinte sociale si umaniste: 07/04/2010

Grantul CEC avansat pentru stiintele vietii: a fost 29/10/2009, 17/03/2010

 

Documente

 

European Research Council (ERC) Grants

http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.overView&topicID=118

 

Contact

European Research Council – National Contact Points (ERC NCPs)

http://erc.europa.eu/index.cfm?fuseaction=page.ncpList

 

9 apr 2010 – Concursul european de filme pe tema antreprenoriatului

 

Concursul european de filme pe tema antreprenoriatului ofera o ocazie unica studentilor europeni, antreprenorilor si companiilor creative de a lucra impreuna pentru a-si demonstra viziunea creativa asupra antreprenoriatului

Concursul european de filme pe tema antreprenoriatului 2010 creeaza o legatura intre doua lumi – cinema si afaceri.

 

Categorii:

Filmuletele trebuie sa exploreze una dintre urmatoarele teme:

– antreprenoriatul – un nou stil de viata

– antreprenoriatul – provocari si recompense

– antreprenoriatul – calea catre viitor

 

Filmuletul:

– trebuie sa aiba intre 1 minut si 2 minute – nici mai lung, nici mai scurt

– trebuie sa fie original si creative si sa fie despre antreprenoriat

– nu poate fi comercial sau sa contina imagini nepotrivite

– trebuie sa fie inteles in intreaga Europa

 

Publicul tinta:

Studentii de la scoli si universitati de cinematografie, de la scoli de afaceri si management, membri ai retelelor si asociatiilor de afaceri, antreprenori si profesionisti in domeniu… toti sunt invitati sa ilustreze ideile lor si propriile lor experiente in domeniul antreprenoriatului.

 

Participantii sunt:

– cetateni UE sau rezidenti intr-un stat membru

– rezidenti din Norvegia, Islanda, Liechtenstein, Croatia, fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Muntenegru, Albania, Serbia, Turcia si Israel.

 

Premii: Comisia Europeana va acorda un premiu in valoare de 3.333 Euro pentru cel mai bun filmulet de la fiecare categorie; premiul II va fi in valoare de 2.222 Euro, iar premiul III – 1.111 Euro.

Producatorii celor mai bune filmulete vor fi invitati la evenimentul de deschidere al Saptamanii europene pentru intreprinderi mici si mijlocii de pe 25 mai 2010 de la Bruxelles, Belgia.

 

Fiecare concurent poate trimite un singur filmulet. Filmuletele trebuie incarcate sau trimise la Comisia Europeana pana pe 9 aprilie 2010.

 

Pentru detalii privind conditiile de participare, dar si pentru stiri legate de juriu si alte intrebari, accesati:

http://ec.europa.eu/enterprise/policy/entrepreneurship/video-award/ index_en.htm

 

Documente

 

European Entrepreneurship Video Award – Complete conditions of the award

http://ec.europa.eu/enterprise/policies/entrepreneurship/video-award/pdf/conditions_mt_en.pdf

 

Contact

DG ENTR E.1 – Entrepreneurship

European Commission

DG Enterprise and Industry

200 rue de la Loi

B-1049 Brussels

Email: entr-entrepreneurship@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/enterprise/index_en.htm

 

9 apr 2010 – Programul de burse YouthActionNetGlobal

 

In fiecare an, YouthActionNet ii sprijina pe tinerii antreprenori din domeniul social care, prin proiectele lor, promoveaza schimbarea sociala si creeaza legaturi intre tineri si comunitatile locale. Sunt sustinuti, de asemenea, si antreprenorii care conduc o echipa de tineri, ce promoveaza si protejeaza drepturile copiilor din tara lor.

YouthActionNet sprijina dezvoltarea leadership-ului tinerilor prin programul sau de burse nationale si globale.

Programul de burse al YouthActionNet se adreseaza tinerilor antreprenori de succes, din domeniul social, din intreaga lume, care au dezvoltat proiecte inovatoare, prin care au atins probleme de relevanta internationala.

 

Programul de burse presupune

 

Formarea de aptitudini:

Se organizeaza un stagiu de formare a aptitudinilor, de sapte zile, la Washington DC (toate cheltuielile sunt acoperite). Planurile de invatare vor fi adaptate in functie de necesitatile fiecaruia, in materie de leadership. Invatarea este axata pe 6 dimensiuni ale leadership-ului: personal, vizionar, politic, de colaborare, organizational, social.

 

Crearea unei retele:

– Crearea unei retele formate din agentii nationale si internationale de intr-ajutorare, ONG-uri si corporatii partenere.

– Legaturi de la egal la egal pe parcursul anului.

Advocacy:

– Cursuri de formare in comunicare si colaborare cu mass-media; asistenta tehnica in relatii publice.

– acces la platformele globale de advocacy si de acoperire media. Bursierii au, de asemenea, acces la diferitele oportunitati de finantare.

 

Eligibilitate:

– programul este deschis catre toate persoanele cu varste cuprinse intre 18-29 de ani

– candidatii ar trebui sa fie fondatori ai unor proiecte deja existente sau ai unor organizatii, cu un background de un an privind schimbarile sociale determinate

– se cere limba engleza la nivel profesionist; candidaturile trebuie trimise in limba engleza

– candidatii trebuie sa fie disponibili sa participe la intregul stagiu, intre 1-8 octombrie 2010

 

Data limita: 9 aprilie 2010

Candidatii trebuie sa se inscrie si sa depuna aplicatiile online:

http://youthactionnet.org/index.php?fuse=registration

 

Documente

 

YouthActionNet Global Fellowship Programme – Application form

http://youthactionnet.org/index.php?fuse=mypdffile

 

YouthActionNet Global Fellowship Programme

http://youthactionnet.org/index.php?fuse=apply

 

Contact

YouthActionNet

c/o International Youth Foundation

32 South Street, Suite 500

Baltimore, MD 21202 USA

Tel: +1 410 951 1500

Fax: +1 410 347 1188

Email: yan-info@youthactionnet.org

http://www.youthactionnet.org

 

15 apr 2010 – Stagiu la Delegatia Comisiei Europene la Organizatia Natiunilor Unite din New York

 

Delegatia Comisiei Europene la Organizatia Natiunilor Unite din New York ofera trei sesiuni de stagii pe an. Stagiile sunt neplatite, iar stagiarilor li se va solicita sa lucreze program intreg (35-40 de ore pe saptamana) pe perioada stagiului.

 

Programul:

 

Stagiarii urmaresc activitatile diferitelor organisme ONU, cum ar fi Consiliul de Securitate, Adunarea Generala si diferitele sale comitete, cat si Consiliul Economic si Social.

Acestia trebuie sa monitorizeze cel putin unul din portofolii, pe probleme politice, economice sau sociale, cum ar fi: probleme de dezvoltare si comert, dezvoltare durabila, probleme de mediu, drepturile omului, drepturile copilului si femeilor, crize politice actuale, operatiuni de mentinere a pacii, asistenta umanitara, reforma ONU, finantele ONU, dezarmarea, probleme legale etc.

Stagiarii participa, de asemenea, la intalniri de coordonare ale UE. Lucrand impreuna cu personalul Delegatiei, stagiarii elaboreaza rapoarte si comunicate pentru sediul central al Comisiei din Bruxelles si pentru Delegatiile Comisiei din intreaga lume.

 

Criterii:

Stagiarii trebuie sa lucreze, fara intreruperi, cel putin 3 luni si cel mult 6 luni;

Stagiarii trebuie sa fie cetateni ai Uniunii Europene sau din statele candidate;

Trebuie sa fie absolventi de studii superioare de cel putin 3 ani, preferabil cu experienta in studii de dezvoltare, economie, stiinte politice sau drept si sa cunoasca politicile si institutiile Uniunii Europene;

Sa fie fluenti in limba engleza, aceasta fiind limba principala de lucru si raportare a Delegatiei. Constituie un avantaj daca pot trimite o lucrare sau un raport recent, scris in engleza sau o diploma care sa ateste cunostintele de limba engleza. Reprezinta un avantaj daca stagiarii stiu si o alta limba straina, de preferat franceza.

E obligatoriu ca stagiarii sa stie sa lucreze cu calculatorul.

Stagiarii trebuie sa fie asigurati medical si in caz de accident, asigurare valida in SUA si Canada (acopera spitalizarea, operatiile si repatrierea, daca este cazul).

Constituie un avantaj daca stagiarii au experienta de munca relevanta in domeniu si cunosc ONU.

 

Cum sa candidati:

Descarcati formularul de candidatura si trimiteti-l, completat, la coordonatorul programului de stagii.

Dosarul de candidatura trebuie sa includa: formularul completat, CV-ul, o scrisoare de motivatie, scrisori de recomandare de la profesori sau angajatori actuali sau din trecut.

 

Date limita:

 

15 ianuarie 2010 pentru stagiile care incep in perioada septembrie – decembrie 2010

15 aprilie 2010 pentru stagiile care incep in perioada ianuarie – aprilie 2011

a fost 15 iulie 2009 pentru stagiile din perioada mai – iulie 2010

 

Documente

 

Internship at the European Commission Delegation to the United Nations in New York

http://www.europa-eu-un.org/articles/en/article_4375_en.htm

 

Internship at the European Commission Delegation to the United Nations in New York – application form

http://www.europa-eu-un.org/documents/en/CG_Intern_Application.doc

 

Contact

Delegation of the European Commission to the United Nations

222 East 41st Street

New York

NY 10017

Tel: +1 (212) 371-3804

Email: delegation-new-york-intern@ec.europa.eu

http://www.europa-eu-un.org

Internship Coordinator.

 

30 apr 2010 Programul Daphne III

 

Programul Daphne (2007-2013) urmareste sa contribuie la protejarea copiilor, tinerilor si femeilor impotriva oricarei forme de violenta si sa atinga un nivel ridicat al protejarii sanatatii si coeziunii sociale.

Programul are ca obiectiv specific sa contribuie la prevenirea si combaterea oricarei forme de violenta indreptata impotriva copiilor, tinerilor si femeilor, in viata publica sau privata, inclusiv exploatarea sexuala si traficul cu fiinte umane, prin luarea unor masuri preventive si oferirea de sprijin si protectie victimelor si grupurilor de risc.

 

Programul isi va atinge obiectivele prin intermediul actiunilor transnationale (grant funding), al actiunilor initiate de Comisie (contracte) sau prin subventii de functionare (operating grants) pentru ONG-uri, care vor viza:

  • asistarea si incurajarea ONG-urilor si altor organizatii active in acest domeniu;
  • dezvoltarea si implementarea unor actiuni de sensibilizare;
  • difuzarea rezultatelor obtinute in cadrul programului Daphne;
  • actiuni care sa contribuie la un tratament pozitiv al grupurilor de risc;
  • crearea si sprijinirea retelelor multidisciplinare;
  • cresterea suportului de cunostinte si a schimburilor, identificarea si difuzarea informatiilor si exemplelor de buna practica;
  • elaborarea si testarea materialelor educationale si de constientizare;
  • studierea fenomenelor care au legatura cu violenta si impactul sau;
  • dezvoltarea si implementarea programelor suport pentru victime si grupuri de risc si programe de interventie pentru faptasi.

 

Tipuri de actiuni:

– actiuni specifice intreprinse de Comisie, cum ar fi studii si cercetari, sondaje si chestionare, dezvoltare de indicatori si metodologii, colectare, dezvoltare si difuzare a datelor si statisticilor, seminarii, conferinte si intalniri ale expertilor, organizarea de campanii si evenimente publice, dezvoltarea si intretinerea serviciilor de helpdesk si a website-urilor, pregatirea si difuzarea materialelor informative (inclusiv aplicatii IT si resurse de formare), crearea si facilitarea unor grupuri de experti care sa ofere consultanta referitor la violenta, sprijin acordat altor retele de experti nationali si activitatilor analitice, de monitorizare si evaluare;

– proiecte transnationale specifice de interes comunitar care implica cel putin doua state membre in conditiile stabilite prin programele anuale de activitate;

– sprijin pentru activitatile ONG-urilor sau altor organizatii, care urmaresc un scop de interes general privind obiectivele mentionate mai sus.

 

Beneficiari si grupuri tinta:

1. De acest program beneficiaza copiii, tinerii si femeile, care fie sunt in situatii de risc, fie victime ale violentei.

2. Principalele grupuri tinta: familii, personal didactic, asistenti sociali, politisti si gardieni, autoritati militare locale si nationale, personal medical si paramedical, personal juridic, ONG-uri, sindicate si comunitati religioase.

 

Axe prioritate in cadrul Planului de lucru 2010:

 

1. Violenta stradala sau „de la egal la egal”

2. Violenta media

3. Pedepse corporale si tratament violent la adresa copiilor

4. Formarea celor din domeniu (agenti legali, consultanti juridici) cu privire la violenta domestica

5. Lucru „de teren” prin implicarea copiilor, tinerilor si/sau femeilor in special prin programe menite sa ii determine sa se apere pe ei sau pe cei egali lor impotriva violentei

 

Eligibilitate:

Candidatii trebuie sa fie organizatii non-profit publice sau private si institutii (autoritati locale, departamente universitare si centre de cercetare

Acestea trebuie sa fie bazate de cel putin 2 ani in cele 27 de state membre sau Islanda, Liechtenstein si Norvegia

 

Date limita (Planul de lucru 2010):

 

Action Grants, menite sa cofinanteze proiecte transnationale specifice: 30 aprilie 2010

 

Documente

 

Daphne Programme III (2007-2013)

http://ec.europa.eu/justice_home/funding/daphne3/funding_daphne3_en.htm

 

Illustratives Cases of DAPHNE Programme

http://ec.europa.eu/justice_home/funding/2004_2007/daphne/funding_illustr_cases_en.htm

 

Daphne Toolkit

http://ec.europa.eu/justice_home/daphnetoolkit/html/welcome/dpt_welcome_en.html

 

Contact

DG JAI.C.3 – Daphne Programme

DG Justice, Freedom and Security Unit

European Commission

JLS/C/4

LX 46 07/122

B-1049 Brussels

Email: JLS-DAPHNE@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/justice_home/funding/daphne3/funding_daphne3_en.htm

 

30 apr 2010 – Invatare pe tot Parcursul Vietii – COMENIUS

 

Comenius este prima componenta a Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii. Se adreseaza institutiilor de invatamant preuniversitar de stat si privat (de la gradinite la scoli postliceale) si tuturor membrilor comunitatii educationale care isi desfasoara activitatea in acest sector: elevilor, tuturor categoriilor de personal didactic, precum si autoritatilor locale, asociatiilor de parinti sau ONG-urilor care activeaza in domeniul educational.

 

Comenius sprijina financiar realizarea de parteneriate scolare, proiecte de formare a personalului didactic, retele de parteneriat scolar, precum si participarea la stagii de formare initiala si continua pentru a creste calitatea si a consolida dimensiunea europeana in educatie.

 

Obiective specifice:

– dezvoltarea cunoasterii si intelegerii diversitatii culturale si lingvistice europene in randul profesorilor si elevilor

– sprijinirea elevilor pentru a dobandi competentele si abilitatile necesare dezvoltarii personale pentru integrare profesionala si cetatenie europeana activa.

 

Obiective operationale

– cresterea calitatii si a volumului mobilitatilor elevilor si personalului didactic in diferite state membre

– cresterea calitatii si a volumului parteneriatelor intre scolile din diferite state membre, astfel incat sa se ajunga la cifra de cel putin 3 milioane de elevi implicati in activitati educationale comune pe durata programului (2007-2013)

– incurajarea invatarii limbilor straine moderne

– sprijinirea dezvoltarii de continuturi, servicii, pedagogii si practici inovatoare si bazate pe TIC (tehnologia informatiei si comunicarii

– cresterea calitatii si a dimensiunii europene in formarea personalului didactic

– sprijinirea procesului de imbunatatire a abordarilor pedagogice si a managementului scolilor.

 

Grupul tinta:

– elevi

– institutii de invatamant preuniversitar, in functie de criteriile stabilite de fiecare stat membru

– personal didactic si nedidactic din scolile mai sus-mentionate

– asociatii, organizatii non-profit, ONG-uri

– persoane si organisme care raspund de invatamantul preuniversitar la nivel local, regional si national

– centre de cercetare si institutii implicate in invatarea pe tot parcursul vietii

– institutii de invatamant universitar

– organisme ce ofera servicii de orientare, consiliere si informare.

 

Programul Comenius finanteaza urmatoarele tipuri de activitati:

 

Parteneriate scolare http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/tipuri.html#com1

Proiecte Comenius Regio http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/tipuri.html#regio

Mobilitati individuale http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/tipuri.html#mobi

Mobilitati ale elevilor

Asistenti Comenius

Formare continua pentru personalul implicat in educatia scolara

Gazduirea unui asistent Comenius

Vizite pregatitoare

Proiecte multilaterale – administrate de Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura http://eacea.cec.eu.int/static/en/llp/index_en.htm

Retele – administrate de Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura http://eacea.cec.eu.int/static/en/llp/index_en.htm

Masuri acompaniatoare – administrate de Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura http://eacea.cec.eu.int/static/en/llp/index_en.htm

 

Cine poate candida:

 

Pot solicita finantare toate institutiile implicate in educatia scolara; institutiile responsabile pentru sistemele si politicile de educatie scolara la nivel local, regional si national

Persoane individuale (elevi, studenti, profesori…), in cele mai multe cazuri pot participa la programul Comenius doar prin institutiile din tara lor de origine

Aplicatiile trebuie trimise catre Agentiile Nationale. Pentru Proiectele multilaterale, proiectele de Retele si Masuri acompaniatoare aplicatiile trebuie sa fie trimise la Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura.

 

Contacteaza Agentia Nationala pentru informatii suplimentare:

http://www.anpcdefp.ro/

 

Lista tuturor Agentiilor Nationale poate fi gasita la:

http://ec.europa.eu/education/programmes/llp/national_en.html

 

Tari participante:

– 27 state membre UE

– Islanda, Liechtenstein, Norvegia

– Turcia

– Croatia si Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei sunt eligibile numai pentru anumite actiuni. Verificati Ghidul Programului 2010 pentru detali.

 

Documente

 

eTwinning School partnerships in Europe

http://www.etwinning.net/ww/en/pub/etwinning

 

Lifelong Learning Programme 2007-2013 – How to participate?

http://ec.europa.eu/education/llp/doc848_en.htm

 

Lifelong Learning Programme 2007-2013: Guidelines for Applicants

http://ec.europa.eu/education/programmes/llp/index_en.html

 

PartBase -Partnersearch for COMENIUS & GRUNDTVIG

http://partbase.programkontoret.se/

 

Contact

EACEA Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

BOUR

Rue Colonel Bourg 135-139

B-1049 Brussels

Tel: +32 2 233 0111

Fax: +32 2 233 0150

Email: eacea-info@ec.europa.eu

http://eacea.ec.europa.eu/index.html

Information Desk

 

ANPCDEFP – Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale

Calea Serban Voda 133, etaj 3, Sector 4

Romania

RO-040205 Bucuresti

Tel: +40 21 201 07 00; 312 11 87

Fax: +40 21 312 16 82

Email: agentie@anpcdefp.ro

http://www.anpcdefp.ro/

Monica Calota

 

DG EAC B – Lifelong Learning Programme

DG Education and Culture

European Commission

200, rue de la Loi

B-1049 Brussels

Tel: +32 2 299 11 11

Email: eacea-info@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/education/programmes/llp/index_en.html

 

30 apr 2010 – Media (2007-2013) – Formare

 

Acesta este un program de formare pentru profesionistii din industria audio-vizuala europeana. Scopul este de a ajuta oamenii din acest domeniu sa se adapteze la dimensiunea europeana si internationala a pietei audio-vizualului, promovand formarea profesionala continua si folosirea noilor tehnologii.

 

Obiectivele operationale ale programului MEDIA – Formare sunt:

 

1. Perfectionarea abilitatilor profesionistilor din domeniul audio-vizual european, astfel incat calitatea materialelor din audiovizual sa creasca. Programul va sprijini actiunile din urmatoarele domenii:

Formarea in noile tehnologii din audiovizual – urmareste dezvoltarea abilitatilor celor din domeniu de a folosi tehnologiile digitale, in special in aria lor de activitate.

Implementarea noilor tehnologii in activitatile din audiovisual:

-productie (de exemplu, productie digitala, animatie 3D, HDTV)

-post-productie (de exemplu, efecte speciale)

-distributie: noi canale pentru distribuirea filmelor catre TV si cinema

-marketing: folosirea noilor mijloace media pentru a promova materialele din audiovizual (de exemplu, Internet, telefoane mobile)

-noi piete (Internet, telefoane mobile, cinema 3D)

-restaurarea si conservarea tehnologiilor.

 

Noi media (interactive)

-concepte pentru noile media (tehnici narative interactive)

-pre-productie pentru noile media (concepere, tehnologie, inclusiv design de interfata si design interactiv)

-productie (tehnologie, managementul echipei)

-management (financiar, chestiuni juridice, buget)

-distributie (modele de afaceri, sisteme de facturare, localizare / internationalizare)

-noi tehnologii – noi piete – noi publicuri (de exemplu, DVD, Internet…)

 

Formare in management economic, financiar si comercial: pentru dezvoltarea abilitatilor profesionistilor din domeniu de a aborda si integra dimensiunea europeana in lucrarile lor, largindu-si expertiza in urmatoarele domenii:

-abilitati in afaceri (cum ar fi management, contabilitate, marketing, prezentari)

-productie

-distributie / expunere

-aspecte legale si financiare legate de co-productie

-intelegerea pietelor internationale

-networking si intrarea pe pietele internationale.

 

Formare in tehnici de scriere a scenariilor: pentru a le permite scenaristilor cu experienta sa isi imbunatateasca abilitatile de a dezvolta tehnici bazate pe metode traditionale si interactive de scris, cu precadere in domenii ca:

-tehnici de scriere a textelor dramatice

-identificarea publiului tinta

-standarde internationale de scriere a scenariilor si de prezentare

-colaborare creativa intre scriitori, editori, producatori, regizori

 

2. Cresterea dimensiunii europene in activitatile de formare pe audiovizual: urmareste incurajarea schimburilor si cooperarii, in vederea crearii de retele intre institutiile de formare deja existente si partenerii din acest sector si activitatile de formare pentru formatori.

 

Prioritare pentru acest apel (EACEA/16/09): Schimburile si cooperarea intre institutii de invatamant superior, organizatii de formare si parteneri din acest sector. Acest lucru ar trebui sa contribuie la crearea de retele si la mobilitatea studentilor si formatorilor in Europa si la facilitarea integrarii studentilor in acest domeniu. Cooperarea va avea forma unor consortii. Fiecare consortiu va veni cu un plan de lucru care se va axa pe nevoile din audiovizual din Europa.

 

Fondurile comunitare nu pot depasi 50% sau 75% din costurile totale eligibile.

 

Grupurile tinta eligibile:

– studentii de la scolile de film sau de la orice institutie de invatamant superior unde sunt predate abilitatile / competentele necesare in domeniul audiovizual

– formatorii de la scolile de film sau de la institutiile de invatamant superior unde sunt predate abilitatile / competentele necesare in domeniul audiovizual

 

Cum se candideaza:

-programul este deschis scolilor de film si TV, universitatilor, institutiilor de formare profesionala, companiilor private din aceasta industrie si organizatiilor / asociatiilor specializate in domeniul audiovizual. Nu sunt acceptate candidaturi de la persoane fizice individuale.

-consortiile eligibile: candidatii trebuie sa fie constituiti in consortii, formate din cel putin 3 organizatii, incluzand cel putin 2 institutii de invatamant superior, provenind din cel putin 3 state participante la programul MEDIA.

-contactati biroul sau antena MEDIA din tara dvs. pentru ajutor:

http://ec.europa.eu/information_society/media/overview/who/desks/index_en.htm

 

Tarile eligibile:

– cele 27 de state membre UE

– statele SEE si AELS: Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia

– Croatia (in functie de acordurile de cooperare)

– Elvetia

 

Data limita:

30 aprilie 2010 (formare initiala)

9 iulie 2010 (formare continua)

a fost 7 august 2009 (formare continua)

 

Documente

 

MEDIA – Training: Guide to training for professionals in the audiovisual industry in Europe: Where to be trained in Europe.

http://ec.europa.eu/information_society/media/training/guide/docs/WheretobetrainedinEurope2009.pdf

 

MEDIA – Training – Calls, forms and guidelines

http://ec.europa.eu/information_society/media/training/forms/index_en.htm

 

Contact

Media Desk Romania

Str. Barbu Delavrancea nr. 57, etaj 1, Sector 1

RO-011353 Bucuresti

Tel: +40 21316 60 60

Fax: +40 21 316 60 61

Email: info@media-desk.ro

http://www.media-desk.ro/

 

EACEA Unit MEDIA Programme – P8

Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

Avenue du Bourget 1

BU33 02/10

B -1140 Brussels

Tel: +32 (0)2 298 62 48

Email: pauline.david@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/information_society/media/overview/who/desks/index_en.htm

 

30 apr 2010 – Erasmus Mundus

 

Erasmus Mundus este un program de cooperare si mobilitate universitara, care isi propune sa promoveze invatamantul superior european si comunicarea interculturala la nivel mondial. Programul ofera sprijin pentru crearea unor cursuri de master de calitate, care sa mareasca vizibilitatea si atractivitatea invatamantului superior european. El ofera, de asemenea, burse finantate de Uniunea Europeana cetatenilor din tarile terte care participa la aceste cursuri de master, precum si cetatenilor europeni care studiaza in tari terte. Erasmus Mundus se bazeaza pe succesul programului Erasmus (cunoscut mai ales prin bursele de mobilitate oferite studentilor) si reprezinta o deschidere catre spatiul non-european, in vederea incurajarii comunicarii intre institutii de invatamant superior, cadre didactice, studenti si cercetatori din spatiul UE si din afara lui.

 

Durata propusa a programului este de cinci ani, 2004-2008, cu un buget de 230 milioane euro. Bugetul planificat pentru 2008/2009 este de 88,9 milioane euro.

 

Programul cuprinde patru actiuni:

ACTIUNEA 1 – Cursuri de master Erasmus Mundus

Aceste cursuri reprezinta elementul central al programului Erasmus Mundus. Ele sunt cursuri integrate de inalta calitate oferite de un consortiu de institutii de invatamant superior din cel putin trei tari europene. Cursurile trebuie sa fie dezvoltate si implementate intr-un mod integrat, in sensul ca trebuie sa includa perioade de studiu in cel putin doua institutii din tari diferite. De asemenea, cursurile trebuie sa fie finalizate prin acordarea unei diplome comune, duble sau multiple.

Participarea este deschisa institutiilor de invatamant superior din cele 27 de state membre UE si tarilor SEE/AELS. Institutiile din tarile candidate pot participa doar in Actiunea 1, daca a fost formalizata participarea oficiala a acestor tari in program, intre UE si tarile respective.

 

ACTIUNEA 2 – Burse Erasmus Mundus

In cadrul acestei actiuni sunt oferite burse de mobilitate pentru participarea la cursurile de master dezvoltate in cadrul Actiunii 1. Orice student care a obtinut o diploma din partea unei institutii de invatamant superior poate candida pentru obtinerea unei burse. Aceasta actiune se adreseaza persoanelor cu o inalta calificare.

Participarea este deschisa persoanelor din tarile terte, adica oricarei alte tari, in afara celor 27 de state membre UE, tarile SEE/AELS si tarilor candidate.

 

ACTIUNEA 3 – Parteneriate

Pentru a incuraja deschiderea institutiilor europene catre alte continente si cresterea atractivitatii acestora, in cadrul cursurilor de master organizate ca parte a Actiunii 1 se pot incheia si parteneriate cu institutii de invatamant superior din alte state. Pe baza acestor parteneriate se pot desfasura, apoi, activitatile de mobilitate ale studentilor, cadrelor didactice sau cercetatorilor.

Participarea este deschisa institutiilor de invatamant superior din toate tarile lumii.

 

ACTIUNEA 4 – Cresterea atractivitatii

Erasmus Mundus va sprijini masuri menite sa asigure cresterea atractivitatii institutiilor europene de invatamant superior pentru studentii, cercetatorii si cadrele didactice din statele non-europene. Ele ofera sprijin pentru activitati de dezvoltare a vizibilitatii si accesibilitatii institutiilor europene de invatamant superior. De asemenea, sunt vizate probleme de interes comun, cum ar fi recunoasterea reciproca a diplomelor si calificarilor.

Participarea este deschisa institutiilor de invatamant superior din intreaga lume.

 

Programul va oferi, de asemenea, burse de cercetare in Europa pentru candidatii din tarile terte si un numar limitat de candidati din statele membre UE.

 

Tarile eligibile sa participe sunt:

– cele 27 de state membre UE;

– tarile candidate pentru aderare la UE – Croatia, Fosta Republica a Macedoniei si Turcia;

– tarile membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb/Spatiul Economic European – Islanda, Liechtenstein si Norvegia;

– toate celelalte tari ale lumii – Tari terte.

 

Participantii eligibili sunt:

– institutii de invatamant superior

– studenti care au obtinut o prima diploma acordata de o institutie de invatamant superior

– cercetatori

– personal implicat direct in invatamantul superior

– alte organizatii publice sau private active in domeniul invatamantului superior (doar pentru Actiunea 4)

 

Date limita:

Actiunea 1: a fost 30 aprilie 2007

Actiunea 2: a fost 28 februarie 2008 (2008/2009)

Actiunea 3: a fost 30 noiembrie 2007

Actiunea 4: a fost 31 mai 2007

Documente

 

Erasmus Mundus (2009-2013)

http://ec.europa.eu/education/external-relation-programmes/doc72_en.htm

 

Erasmus Mundus (2009-2013) – Programme Guide

http://ec.europa.eu/education/external-relation-programmes/doc/call09/guide_en.pdf

 

Contact

 

DG EAC B.6 – Erasmus Mundus

DG Education and Culture

European Commision

200 rue de la Loi

B-1049 Brussels

Fax: 32 2 295 57 19

Email: EACEA-Erasmus-Mundus@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/education/programmes/mundus/index_en.html

 

ANPCDEFP – Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale

Calea Serban Voda 133, etaj 3, Sector 4

Romania

RO-040205 Bucuresti

Tel: +40 21 201 07 00; 312 11 87

Fax: +40 21 312 16 82

Email: agentie@anpcdefp.ro

http://www.anpcdefp.ro

Monica Calota