Campania: Play to Stop – Europe for Climate



Comisia Europeană şi MTV Networks International au lansat campania Play to Stop – Europe for Climate, care se va desfăşura pe parcursul a şase luni şi al cărei obiectiv este sensibilizarea tinerilor faţă de pericolele pe care le prezintă schimbările climatice.

Campania va mobiliza publicul tânăr în perspectiva conferinţei privind climatul care va avea loc anul acesta, în luna decembrie, la Copenhaga. Play to Stop vizează 11 state membre (între care şi România) şi va cuprinde videoclipuri, un concert al formaţiei Moby la Stockholm, două concerte ale altor artişti la Budapesta şi la Copenhaga, transmisiuni pe internet şi jocuri, precum şi materiale editoriale privind schimbările climatice. Conferinţa privind schimbările climatice de la Copenhaga, la care se vor aborda modalităţile de continuare a Protocolului de la Kyoto, se deschide la 7 decembrie 2009. Campania se adresează publicului larg înaintea summitului ONU de la Copenhaga, din decembrie, pe tema efectelor schimbărilor climatice. În cadrul Summitului, vor fi discutate subiecte precum reducerea activităţilor cu efecte de poluare în ţările europene şi stabilirea unui nou cadru global pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Liderii UE au fost de asemenea activi şi au căzut de acord cu privire la un pachet de măsuri ambiţios privind clima şi energia. Ei doresc ca, până în anul 2020, Europa să-şi reducă cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră, să producă 20% din energie din surse regenerabile şi să mărească cu 20% eficienţa energetică, cu alte cuvinte ”20/20/20 până în anul 2020”.

Campania „Play to Stop: Europe for Climate” se adresează cu precădere tinerilor, căci ei sunt cei care vor suporta efectele schimbărilor climatice. Potrivit unui sondaj Eurobarometru, 65% dintre tinerii cu vârste între 15-24 de ani consideră că schimbările climatice nu sunt un proces de neoprit şi că pot contribui cu ceva în această privinţă. Vocile lor sunt, prin urmare, importante, putând acţiona ca un catalizator al unei schimbări reale.

Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia să schimbe păreri cu privire la schimbările climatice şi la mediul înconjurător, precum şi să-şi împărtăşească ideile asupra modului în care poate fi protejat mediul înconjurător, pe site-ul web Play to Stop, la adresa: www.mtvplay4climate.eu. De asemenea, pe acest site, tinerii pot participa şi la un concurs la care se câştigă bilete la concertul formaţiei Moby, la Stockholm.