Către un nou sistem european de monitorizare a parcursului postuniversitar al studenților



Pentru a îmbunătăți sistemele de educație și formare, este esențial să existe acces la informații relevante privind parcursul absolvenților după obținerea calificărilor din învățământul superior și modul în care aceștia se raportează la relevanța studiilor pe care le-au efectuat. Două rapoarte publicate în data de  5 iunie de Comisia Europeană arată beneficiile unui sistem de monitorizare a absolvenților la nivelul UE pentru a atinge aceste obiective.

Sondajul pilot la nivel european s-a bazat pe răspunsurile absolvenților cu studii de licență, masterat și ai programelor de învățământ terțiar cu ciclu scurt, din opt țări (Austria, Croația, Cehia, Germania, Grecia, Malta, Lituania și Norvegia), la unul și la cinci ani de la absolvire. Sondajul indică principalii factori de îmbunătățire a rezultatelor studiilor. Experiența în străinătate în timpul unei perioade de studiu crește nivelul competențelor de soluționare a problemelor. Un „mediu de învățare antrenant”, în care cursurile sunt completate de învățarea prin problematizare și cea la locul de muncă, oferă o pregătire mai bună pentru integrarea pe piața muncii.

Experiența profesională legată de studii, ca parte a programei, reduce cu aproape jumătate riscul de a fi în șomaj sau de a ocupa un loc de muncă cu un nivel mai scăzut de calificare. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre respondenții la sondaj au declarat că studiază într-un mediu antrenant, ceea ce demonstrează necesitatea unor eforturi suplimentare în sprijinul acestei abordări.

Detalii:

https://ec.europa.eu/romania/news/20200605_monitorizare_parcurs_postuniversitar_ro