Contracte digitale pentru Europa



În pofida creșterii rapide a comerțului electronic, majoritatea întreprinderilor europene nu profită la maximum de avantajele pieței unice digitale.

Doar 15 % din consumatorii din UE cumpără online din alte țări ale UE, în timp ce procentul celor care fac cumpărături online în țara lor este de aproape trei ori mai mare (44 %).

Comisia propune două directive: una referitoare la conținutul digital și cealaltă la bunuri. Împreună, directivele vor asigura aplicarea, la nivelul întregii UE, a acelorași norme legislative în materie de contracte atât în cazul achizițiile online de bunuri, cât și al furnizării de conținut digital.

Consumatorii vor avea acces la oferte de la mai mulți comercianți din UE și, prin urmare, vor beneficia de o gamă mai largă de produse la prețuri mai competitive.

Existența unor norme comune în toată UE va reduce preocupările pe care le au consumatorii în legătură cu dispozițiile contractuale. Consumatorii vor fi încurajați, în număr mai mare, să înceapă să cumpere online din alte țări ale UE, creând astfel o piață de până la 70 de milioane de cumpărători online transfrontalieri. Această situație va deschide noi piețe și va fi de folos în special întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri), care trebuie să își formeze o bază de clienți și care, deseori, trebuie să meargă dincolo de piața lor internă.

Aceste subiecte se regăsesc în fișa informativă ”Contracte digitale pentru Europa”.

Centrul Europe Direct Argeș pune la dispoziția celor interesați mai multe exemplare, în limba română.