10 moduri de a vă face remarcat pe LinkedIn



Portalul European de Tineret vă recomandă 10 moduri de a vă face remarcat pe LinkedIn, o rețea de socializare orientată spre mediul de afaceri.

Secretul unui profil LinkedIn care atrage atenția constă în etalarea punctelor forte și în modul în care le scoateți în evidență. Iată zece idei care vă vor ajuta să vă faceți remarcat:

  1. Adăugați o fotografie de profil. Fotografia de profil de pe LinkedIn trebuie să încadreze cea mai bună latură profesională a dumneavoastră. Purtați o ținută relativ formală, includeți doar capul și umerii și nu uitați să zâmbiți!
  1. Creați un titlu descriptiv. Înlocuiți titlul prestabilit de pe LinkedIn (care arată funcția pe care o dețineți în prezent) cu unul mai descriptiv, care să vă ilustreze și aspirațiile. De exemplu, în loc de „manager de marketing”, încercați „specialist cu experiență în marketing și în comunicare”.
  1. Actualizați-vă adresa URL a profilului. Oferiți profilului dumneavoastră o tentă profesională schimbând adresa URL a profilului personal de pe LinkedIn – care de regulă constă într-o înșiruire de cifre și de litere – cu linkedin.com/in/numeledvs. Veți găsi această opțiune dând click pe miniatura fotografiei dumneavoastră din bara de meniu, în partea de sus a paginii, și accesând Vizualizați profilul > Modificați profilul public și URL-ul.
  1. Scrieți un rezumat atractiv. Următorul lucru pe care îl vor citi angajatorii este rezumatul profilului dumneavoastră. Asigurați-vă că acesta include cele mai importante informații pe care vreți să le transmiteți, cel mai probabil calificările dumneavoastră deosebite, principalele experiențe profesionale și o modalitate de a fi contactat.
  1. Evidențiați-vă aptitudinile relevante. LinkedIn vă permite să enumerați până la 50 de aptitudini. Analizați datele menționate la tipul de post de care sunteți interesat pentru a observa ce aptitudini sunt căutate în primul rând, apoi asigurați-vă că enumerați aceste aptitudini pe pagina dumneavoastră de profil.
  1. Etalați-vă succesele obținute în carieră. Atunci când adăugați o descriere pentru fiecare loc de muncă pe care l-ați avut, nu enumerați doar responsabilitățile. Concentrați-vă, în schimb, pe realizările și reușitele pe care le-ați avut la acel loc de muncă – Ați primit o promovare? Ați organizat o campanie de succes?
  1. Creați-vă o rețea de conexiuni. Puneți bazele propriei rețele profesionale adăugând în ea contactele existente și colegii, apoi extindeți rețeaua căutând persoane care lucrează în domeniul dumneavoastră. Atunci când trimiteți cuiva o solicitare de conectare, adăugați și un mesaj personal.
  1. Adunați recomandări. Dacă puteți, cereți o recomandare de la un coleg sau de la un supervizor din cadrul fiecărei companii în care ați fost angajat. Dacă ați lucrat doar la o companie sau două, rugați mai mulți colegi să vă scrie câte o recomandare.
  1. Interacționați cu persoanele din rețelele dumneavoastră profesionale. LinkedIn vă oferă posibilitatea de a vă alătura unor grupuri care se concentrează pe aproape orice domeniu profesional. Interacționați cu aceste grupuri, scriind postări și comentarii și distribuind conținutul lor. Grupurile reprezintă un loc perfect și pentru a vă conecta cu mai multe persoane pe care le puteți adăuga rețelei dumneavoastră profesionale.
  1. Adăugați linkuri și alte informații suport. Dacă v-ați implicat într-o campanie video sau ați publicat o carte, adăugați linkul la profilul dumneavoastră. Dacă dețineți un site web sau un portofoliu care vă ilustrează activitatea online, adăugați un link și către acesta, de preferință în titlu sau în rezumatul profilului.

Căutați și alte metode de a vă face remarcat în mulțime și de a vă crește șansele de angajare? Consultați sfaturile noastre esențiale pentru redactarea unei scrisori de intenție impresionante, pentru simplificarea CV-ului și pentru a excela la interviu.Sursa: https://europa.eu/youth/eu/article/57/61945_ro